انواع پنجره در طراحی داخلی وحید صلاحی دوره های آموزش معماری 100% کاربردی | elitarchgroup

انواع پنجره در طراحی داخلی وحید صلاحی دوره های آموزش معماری 100% کاربردی | elitarchgroup

پنجره آلومینیومی نوع دیگری از انواع پنجره هست که طرفداران مخصوص به طراحی منظر خودش رو داره. ترکیب این دو متریال به گونه‌ای است که لایه خارجی توسط آلومینیوم پوشانده می‌شود تا در ارتباط مستقیم با شرایط جوی برف و باران و نور و … مقامت بالایی داشته باشد. و لایه درونی از چوب است که تمام ویژگی‌های عایق حرارت بودن و زیبایی طبیعی را شامل می‌شود.

  • از این رو مسیر انتقال و هدایت انرژی حرارتی در قاب پنجره بین داخل و خارج فضای ساختمان قطع می شود.
  • مقاوم در برابر ضربه و فشار، شکستن دو لایه شیشه که در انواع پنجره دو جداره وجود دارد، فشار زیادی را می‌طلبد.
  • از آن جایی که آلومینیوم در برابر تغییرات آب و هوایی مقاوم است از پنجره‌های آلومینیومی می‌توان در در شمال کشور و مناطق مرطوب نیز استفاده کرد.
  • البته این موارد تاثیر بخصوصی در مدل پنجره ایجاد نمی کنند و اجزای اصلی نیستند.
  • این پنجره بر روی ریل های ۴۵ درجه باز می شود و فضایی را اشغال نمی‌کند.

قیمت این نوع پنجره از نوع ثابت آن گران تر است اما نسبت به سایر پنجره‌های دوجداره مناسب‌تر می باشد. این نوع پنجره‌ها در مکان های مختلف کاربرد بیشتری دارد و از فروش نسبتا بالایی برخوردار هستند. پنجره UPVC دوحالته پنجره‌ای است که از دو جهت افقی و عمودی (از بالا) باز و بسته می‌شود.

قیمت پنجره دوجداره آلومینیوم در قم با گارانتی

این پنجره ها استفاده تزئینی نیز داشتند و به عنوان جدا کننده بخش های مختلف خانه به کار می رفتند. البته در این صورت طرح مشبک پنجره از جنس چوب انتخاب می شد و معمولا ریزتر بود. این جنس پنجره نوعی پلاستیک قوی و سبک است که از قابلیت در طبیعت برخوردار است. همچنین پنجره upvc یک عایق مناسب برای حرارت و صدا به شمار می‌روند. علاوه بر این ضد حریق بوده و باعث افزایش امنیت ساختمان می‌شوند.

در و پنجره سازان شهرت رو مقایسه کن و قیمت بگیر

معمول ترین شکل پنجره در معماری سنتی و خانه های ایرانی در گذشته ، نوع دو لنگه پنجره است. البته در مواردی که اندازه پنجره ها کوچک بود ، به صورت یک لته نیز ساخته می شدند. انواع پنجره در معماری سنتی ایرانی بسیار زیاد است اما ما در ادامه به معرفی برخی از مشهورترین انواع آن ها می پردازیم در ادامه با ما همراه باشید. هر چند در زمان گذشته متریال مورد استفاده برای ساخت پنجره محدود بود اما امروزه می‌توان از انواع پنجره در معماری بهره گرفت. چنانچه علاقه‌مند هستید با کاربرد انواع پنجره در معماری ساختمان آشنا شوید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید. فایبرگلاس، کامپوزیتی از الیاف شیشه، همراه با مواد پلیمری است.