اسباب بازی و اهمیت آن در عملکرد ذهنی و جسمی کودک-اسباب بازی رنگین

پازل کودک قوطی فلزی شامل حروف الفبای انگلیسی در یک قوطی فلزی زیبا میباشد. اسباب بازی مگنتی 64 قطعه به کودک شما کمک می کند تا نهایت استفاده را از خلاقیتش ببرد و اشکال مختلف و متنوعی بسازد. بچه ها با حضور همچین محیط هایی و شکست در بازی های دسته جمعی، تعاملات اجتماعی را یاد گرفته و اعتماد به نفس و عزت نفس شان بیشتر می شود. سعی کنید همواره متناسب با سن کودک خود برایش وسیله بازی تهیه کنید تا سرگرم کننده باشد و بتواند به راحتی بازی کردن با آن را یاد بگیرد. این می تواند خطر خفگی داشته باشد و حتی می تواند منجر به صدمات جبران ناپذیر به دستگاه گوارش شده و منجر به جراحی شود. مراقب خطرات خفگی باشید؛ نوزادان دوست دارند اشیاء را در دهان خود بگذارند، بنابراین از اسباب بازی هایی با قطعات کوچک جداشدنی و عروسک هایی با چشم های شیشه ای یا دکمه ای خودداری کنید، زیرا ممکن است شل شده و در گلو گیر کنند.

  • تفنگ اسباب بازی کودک 2 کاره به همراه 10 عدد تیر چسبنده برای هدف گیری و مخزن آب, کودک شما را به دنیای مهیج خیال و بازی می برد و ساعت ها او را سرگرم تفنگ بازی میکند.
  • این بازی دستور العمل و قوانین خاصی ندارد، تمام قوانین بازی را شما تعیین می‌کنید.
  • تنوع بازی های فکری مناسب کودکان بسیار است که برای ساعت‌ها می‌تواند آن‌ها را سرگرم نگه دارد.

یک لگو دخترانه زیبا و یک قصرلگو با شکوه از انیمیشن محبوب فروزن لگو قصر آنا و السا از 357 تکه زیبا و رنگارنگ تشکیل شده است. عروسک سفید برفی و پرندش از دنیای دیزنی اومده تا به خونه های شما بیان.عروسک دخترانه سفید برفی یک اسباب بازی فوق العاده برای کادوی تولد بالای 3 سال می باشد که بسیار با کیفیت و منحصر به فرد است. کاپیتان آمریکا آماده برای مبارزه با دشمنان قسم خورده خود است.اکشن فیگور کاپیتان آمریکا با ارتفاع 17سانتی متر، دارای دست و پای متحرک می باشد. این فیگور اونجرز از پلاستیک درجه 1 ساخته شده و برای کودکان بالای 3 سال مناسب است. به دنیای پپا پیگ، جایی که جورج، پپا، مامی پیگ و ددی پیگ از انجام ماجراجویی های جدید لذت میبرند خوش اومدید. دوست دارید شماهم باهاشون همراه بشید و با شخصیتهای مورد علاقه پپا پیگ ساعت ها داستان سرایی کنید؟ مناسب برای کودکان بالای 3 سال.

به دنبال آلات موسیقی باشید؛ نوزادان عاشق سروصدا کردن هستند و نواختن موسیقی به کودکان کمک می کند علت و معلول را بیاموزند و همچنین علاقه آنها به موسیقی را تقویت می کند. شما می توانید آلات موسیقی ساده مانند طبل، کازو، زیلوفون و کیبورد را در هر اسباب بازی فروشی پیدا کنید و نحوه نواختن این وسیله ها را به آنها یاد دهید. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد اسباب بازی نقش بسیار مهمی در رشد کودک دارد؛ کودکان در هر سنی، از بازی با اسباب بازی ها و نقش های متفاوتی که در بازی های ساختگی خود دارند، بسیار لذت برده و چیزهای زیادی یاد می گیرند. چنانچه اقدامات فوق تاثیرگذار نبود، اسباب بازی را از هر دوی آن ها بگیرید و بازی جدید را ترتیب دهید.

دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب بازی

اسباب بازی ها نقش بزرگی در شکل گیری شخصیت کودکان دارند اما نیاز است تا این اسباب بازی ها متناسب با سن آنها برایشان در نظر گرفته شود تا بتواند علاوه بر سرگرم کردن آنها در مسیر رشد فکری و توانایی هایشان همراهشان باشد. بازی های ساختنی بسیار مورد علاقه کودکان می باشد و علاوه بر سرگرمی جنبه ی آموزشی بسیاری دارد. بازی دست چین یک سرگرمی فوق العاده برای کودکان 5 سال به بالا می‌باشد.

اسباب بازی 7 تا 11 سال

بازی، روش طبيعی شركت كودكان در فعاليت‌هايی است كه سرانجام سبب كسب مهارت و ورزيدگی برای مقابله با مشكلات زندگی می‌شود. كودكان از طريق بازی احساسات، ناكامی‌ها و اضطراب‌های خود را بيان می‌دارند. بازی در واقع تلاش كودک برای كنار آمدن با محيط است كه از اين طريق او خود را می‌يابد و دنيا را درک می‌كند. فلج مغزی آتاکسیک باعث هماهنگی و تعادل ضعیف می‌شود و همچنین بر درک عمق تاثیر می‌گذارد. درمان فلج مغزی اتاکسی شامل توانبخشی (کاردرمانی، گفتار درمانی و…) و دارو است.

به همین خاطر، خرید فیگور شیر نر میتواند هدیه ای ماندگار برای بچه های بالای 3 سال باشد. به همین خاطر، خرید فیگور گربه میتواند هدیه ای ماندگار برای بچه های بالای 3 سال باشد. به همین خاطر، خرید فیگور فیل میتواند هدیه ای ماندگار برای بچه های بالای 3 سال باشد. این تفنگ بازی شامل یک تفنگ ، یک سر لوله ارتقا تفنگ و دوربین تزیینی که به هم متصل میشوند و 12 عدد تیر نرم برای هدف گیری با برد 10 متر و دوربین هدف می باشد.بازی با تفنگ اسباب بازی موجب افزایش خلاقیت و مهارت های ذهنی در بچه ها میشود.

۱- اسباب بازی ها چه مهارت هایی را پرورش می دهند؟

به عنوان مثال استفاده از مهره‌های رنگی و رد کردن نخ از سوراخ مهره‌ها، استفاده از اشکال هندسی مختلف، جورچین ها باعث تقویت مهارت‌های حرکت دست و هماهنگی چشم با انگشتان کودکان می‌شود. کارت های مصور رنگی برای تقویت قوه تشخیص مناسبت هستند و استفاده از سازهای مختلف، بوق، سوت، کارت مشاغل و … باعث تقویت مهارت گویایی و بیان می‌شوند. در این مطلب از راهنمای بازیهای آموزشی برای کودکان ابتدا تعریف مشخصی از این نوع بازی‌ها ارائه می‌شود. حتما بارها مجله خبری اسباب بازی این سئوال را از خودتان پرسیده‌اید که کدام اسباب‌بازی کودکان برای فرزندتان مناسب است. اسباب‌بازی کودکان، وسایلی برای سرگرمی و لذت کودک به حساب می‌آیند، در حالی که به تدریج و با احتیاط مهارت‌ها و توانایی‌های جدید و مورد نیاز کودک به او آموزش‌های لازم را هم می‌دهند. درمان‌ های مبتنی بر استفاده از اسباب بازی‌ های لگو، نتایج مثبتی را در بهبود تعاملات اجتماعی، مهارت برقراری ارتباط، رفتار و آسایش عاطفی کودکان اوتیسم نشان می دهند.