Diatryma (MPC) – وبلاگ اسباب بازی دایناسور


شما می تو،د با ،ید دایناسورها از طریق این لینک ها از وبلاگ ،اب بازی دایناسور حمایت کنید ای بی و آمازون.

در طول دهه‌های 1950 و 1960، علاقه به دیرینه‌شناسی در حال بازگشت به جریان اصلی بود و شرکت‌هایی مانند مار، ابتکار عمل را برای تولید دایناسورها و دیگر موجودات ماقبل تاریخ به شکل پ،تیکی کوچک برای اولین بار به دست گرفتند و بچه‌ها را تشویق ،د تا جهان‌های ماقبل تاریخ را در خود بسازند. خانه های خود شرکت Multiple Products Corporation (MPC) که آشکارا موفقیت مار، را تشخیص داد، به گروه جدید ،اب‌بازی‌های ماقبل تاریخ پیوست و چند موج از چهره‌های خود را منتشر کرد – البته بیشتر آنها تقلید بدی از طرح‌های خود مار، بودند. با این حال، در سال 1962، سری دوم قالب های MPC تعداد انگشت شماری از موجودات را معرفی کرد که مار، هرگز آنها را لمس نکرده بود. بیشتر این چهره های جدید ،داران ماقبل تاریخ بودند. اما یک دایناسور جدید، پرنده غول پیکر بدون پرواز دیاتریما، همچنین به ،وان بخشی از “5هفتم” گروه قالب.

Diatryma gigantea (“غول از طریق سوراخ”، برای اندازه پرنده و سوراخ های استخوان پا) اولین بار در سال 1876 توصیف شد، اگرچه بعداً به ،وان گونه ای تحت این جنس طبقه بندی شد. گاستورنیس (پرنده گاستون)، که قبلاً در سال 1855 شرح داده شد. دیاتریما تبدیل به یکی از ،اصر اصلی فرهنگ پاپ دیرینه‌آرت و سنوزوئیک شد، که اغلب به‌،وان یک شکارچی تنومند اما سریع به تصویر کشیده می‌شود که ،‌های اولیه و سایر ،داران کوچک را به وحشت می‌اندازد. در سال های اخیر مطالعاتی در مورد دیاتریما (اکنون گاستورنیس) که بر روی شکل منقار و نشانه های ایزوتوپی استخوان هایش تمرکز داشت، نتایجی را نشان داد که نشان می دهد پرنده غول پیکر احتمالاً به جای گوشتخوار، گیاهخوار بوده است. با توجه به اینکه برخی از پرندگان گیاهخوار مدرن مانند غازها و قوها چقدر می توانند تهاجمی باشند (در مورد ،داران گیاهخوار بزرگ چیزی نگویم!)، به جرات می توانم بگویم که یک پرنده زنده و 2 متری است. گاستورنیس هنوز هم موجودی بود که باید با احتیاط قدم زد.

تعدادی از شرکت‌های ،اب‌بازی در طول سال‌ها تلاش خود را در «پرنده گاستون» امتحان کرده‌اند. با این حال تا آنجا که من می دانم مجسمه MPC اولین است. هنوز به ،وان بر،ب گذاری شده است دیاتریما با اندازه حکاکی شده به طول 7 اینچ (هر دو در سمت راست جلوی بدنه یافت می‌شوند)، این ،اب‌بازی حدود 6.5 سانتی‌متر (2.5 اینچ) ارتفاع دارد، که آن را به یکی از بلندترین آیتم‌های ،وجی ماقبل تاریخ MPC تبدیل می‌کند (بدیهی است که شرکت‌های ،اب‌بازی اولیه چنین نبودند». نگر، در مورد مقیاس بندی دقیق بین جنس ها). این مجسمه با تعادل نسبتاً خوبی روی دو پای خود ایستاده است و در یک قدم کوتاه با بدن و گردن بلند شده است. منقار باز حجاری شده است، شاید در میانه صدا یا شاید نفس نفس زدن در یک روز گرم. دایره های حاصل از فرآیند قالب گیری در سمت چپ شکل قابل مشاهده است.

MPC در ابتدا مجسمه های “گروه قالب 5” را منتشر کرد – متشکل از Diatryma، Mosc،ps، Styracosaurus و اسمیلودون – در خا،تری و نقره‌ای، اما بعداً آنها را در رنگ‌های پ،تیکی دیگر نیز از جمله زرد، قهوه‌ای و آبی منتشر کرد. همه کپی های من از دیاتریما زرد لیمویی روشن هستند. تنوع رنگی یکی از روش های قابل توجه MPC بود که ،اب بازی های خود را از مار، قبلی خود متمایز کرد، که فیگورهای خود را با رنگ های طبیعی تر و آرام تر تولید می کرد. را دیاتریما و هموطنانش در طول دهه‌ها شاهد انتشار و انتشار مجدد در تعدادی از مجموعه‌های پخش مختلف و بسته‌های تاول خواهند بود، تا دهه نود و به بعد، زیرا MPC نام و مالکیت خود را تغییر می‌دهد و قالب‌های اصلی فروخته و برای استفاده گسترده‌تر در بازار توزیع می‌شوند. .

تمام کپی‌هایی از شکلی که در اختیار من است، زرد لیمویی روشن است. پیدا ، نسخه های رنگی مختلف ممکن است یک قمار باشد.

اگرچه به طور کلی نسبت به فسیل ها در نسبت های تشریحی دقیق به نظر می رسد، اما چند نکته عجیب در MPC وجود دارد. دیاتریما طرح. بسیاری، یا بیشتر، دیاتریما/گاستورنیس ،اب بازی ها از تصاویر ک،یکی مانند اثر هنری زدنک بوریان. MPC احتمالاً در این زمینه تفاوتی با جانشینان خود نداشته است، اما به نظر می رسد که آنها نیز انتخاب های خلاقانه ای را انتخاب کرده اند. پاها به اندازه کافی بلند هستند، اما حالت کاملاً سفت و محکمی دارند، احتمالاً به خاطر ثبات. بدنه در نمای جانبی تا حدودی باریک است، بی شباهت به برخی دیگر از دایناسورهای غیر پرنده تولید شده MPC نیست. با این حال شاید برای یک موجود پرپر کمی عجیب تر باشد. این دیاتریما می تواند چند پوند اضافه کند، یا شاید فقط یک لایه دیگر از floof; سپس دوباره، توده بدنی بیشتر احتمالاً یک عدد را در ثبات به ،وان یک ،اب بازی انجام می داد. ساخت ،اب‌بازی‌های موفق یک فرآیند طراحی دادن و گرفتن است، به همان اندازه که اکنون بود. جالب اینجاست که به نظر می‌رسد خود پرها نقش پرهای «مودار» را کنار گذاشته و به نفع فرم‌های توسعه‌یافته‌تر پر است که بسته به ناحیه بدن از نظر اندازه و شکل متفاوت است.

در آناتومی دیگر، گردن ،اب‌بازی به خوبی تن، دارد، اما همچنان به نظر می‌رسد که تا حدودی فاقد جرم است، به خصوص برای نیاز به حمایت از چنین جمجمه‌ای قوی – یا اگر جمجمه واقعاً قوی بود، چنین می‌شد. این شکل تقریباً به طور کامل فاقد منقار مهره‌شکن/ استخو، است که از نظر شکل عمیق و قدرتمند، تقریباً یادآور آرواره‌های یک تروپود غول‌پیکر دندان‌دار قدیمی است. در عوض، این ،اب‌بازی منقاری باریک‌تر و قلاب‌دار را نشان می‌دهد که این پرندگان غول‌پیکر را بیشتر شبیه گونه‌های گوشتخوار موآ می‌کند. من گمان می کنم MPC ممکن است به مطالبی مانند ارجاع داده باشد این ،ت متعلق به سال 1881 است، همچنین این بازسازی زندگی از حدود سال 1917با قضاوت بر اساس برخی شباهت ها در ساختار منقار. در دفاع از آنها، من هیچ ایده ای ندارم که چه نوع مواد مرجعی در دهه 1960 به راحتی در دسترس بوده است، چه به صورت عمومی و چه از طریق منابع موزه خصوصی. این روزها ما آنقدر از دستیابی به اطلاعات رنجیده ایم که به راحتی می توان فراموش کرد که همیشه اینطور نبود!

MPC تصویر کاملاً محکمی از آن ارائه کرد دیاتریما برای اولین بار در نوع خود، در زم، که ماکت های حیوانات ماقبل تاریخ هنوز یک طاقچه جدید در صنعت بودند. این مجسمه به‌،وان نمایشی زیبا از هنر دیرینه قدیمی با عطر و طعم کمی منحصر به فرد خود است. اگرچه MPC دیگر واقعاً به ،وان یک شرکت وجود ندارد، تعداد کافی تولید و اجرای مجدد در طول دهه‌ها تضمین کرده است که این ،اب‌بازی همچنان در بازار دست دوم، به هر شکلی، نسبتاً آسان پیدا می‌شود. شناسایی نسخه‌های اصلی می‌تواند مشکل باشد، اما معمولاً جزئیات بیشتری دارند و با پ،تیک محکم‌تر ساخته می‌شوند. شکار مبارک!

شما می تو،د با ،ید دایناسورها از طریق این لینک ها از وبلاگ ،اب بازی دایناسور حمایت کنید ای بی و آمازون.


منبع: https://dinotoyblog.com/diatryma-mpc/