نزدیک به 50 سال پیش، یک فرنچایز افسانه ای در جایی در وحشی ج، ویسکانسین متولد شد. همانطور که در بسیاری از افسانه ها وجود دارد، جزئیات دقیق چگونگی، دقیقا، سیاه چال ها و اژدها (D&D) شکل گرفته اند، در گذر زمان گل آلود و حتی مورد مناقشه قرار گرفته اند. در مرکز داستان مبدا D&D، یک چیز واضح است: دو طراح بازی، گری گیگ، و دیو آرنسون، اعتبار دارند که اشتیاق خود را برای بازیهای جنگی به چیزی جدید و کاملاً حماسی تبدیل کردهاند.
Gygax و شریک تجاری او، Don Kaye، قو،ن مطالعات تاکتیکی (TSR) را تشکیل دادند و برایان بلوم را به ،وان یک شریک سهام برای تامین مالی و انتشار D&D در سال 1974 وارد ،د. پس از انتشار، D&D به طور موثر صنعت بازی های نقش آفرینی رومیزی (RPG) را آغاز کرد. .
در D&D، بازیکنان یک مهم، ماجراجویانه تشکیل میدهند تا در حین کاوش در جهانهای فانتزی به ماموریتهای حماسی بروند. The Dungeon Master هم به ،وان داستانگو و هم داور به ،وان بازیکن در طول بازی و کمپینهای آن از نظر تجربه بالا میرود.
همانطور که محبوبیت آن به سرعت افزایش یافت، نسخه جدیدی به نام Advanced Dungeons & Dragons منتشر شد و اجزای بازی، از جمله The Dungeon Masters Guide و بدنام d20 (یک قالب 20 وجهی) به بخشی از فرهنگ فرهنگ پاپ تبدیل شدند.
زم، که جنبش «هراس شیط،» در دوران ریگان شروع شد، D&D با جادوگران، هیولاها، موجودات افسانهای و طلسمهایش، در کنار دیگر سرگرمیهای «جنجالبرانگیز» آن زمان، زیر ذره بین قرار گرفت، زیرا BADD (مزاحم درباره D&D) ،وان کرد که بازی در حال عضوگیری برای دنیای اموات بود. به طور همزمان، D&D در حال گسترش بود تا از طریق کارتونها و ،اببازیهای صبح شنبه، از جمله اکشن فیگورهای Advanced Dungeons & Dragons، جانوران و مجموعههای بازی LJN به مخاطبان بیشتری دست یابد.
HASBRO به حزب می پیوندد
دهه 1990 تغییراتی را به همراه داشت و در نهایت فروش TSR به Wizards of the Coast (WotC)، که به ،ه خود توسط Hasbro در سال 1999 ،یداری شد. یک فیلم D&D طول، مدت در سال 2000 عرضه شد، اما نتوانست بودجه خود را بازگرداند. با این حال، یک جفت دنباله با بودجه متوسط مستقیماً به DVD رفتند و وقتی نسل جدیدی از بازیکنان D&D را کشف ،د و از آن استقبال ،د، طرفدار، پیدا ،د.
آن نسل و نسخه پنجم به روز شده D&D (منتشر شده در سال 2012) در تقاطع پلتفرم های رسانه ای جدید مانند یوتیوب و توییچ قرار گرفتند، جایی که سازندگان و بازیگران مشهور ماهیت مشارکتی کمپین های خود را به مخاطبان جه، رساندند. ولی چیزها نزدیک بود خیلی چیزها را بدست بیاورند غریبه.
به وارونه
چیزهای غریب در سال 2016 به نتفلی، رسید و نسل جدیدی از داستان سرایی الهام گرفته از D&D را در اتاق های نشیمن در همه جا قرار داد. در ،مت اول، یک نوجوان 12 ساله پس از ، یک کمپین D&D با دوستانش ناپدید می شود – اما تاثیر آن به سختی به همین جا ختم می شود. موجودات متعددی با الهام از افسانه D&D وارد شدند چیزهای غریب اسطوره ها Hasbro متوجه شد و مجموعهای با نام تجاری Dungeons & Dragons x Stranger Things S،er Set و سایر کالاهای مش، را منتشر کرد تا به طرفداران در حال رشد با بازی اصلی بازگردد.
D&D از همیشه جالبتر است. لیز میگوید: در حالی که نمایشها در رسانههای پاپ قطعاً به رکوردشکنی فروش سال به سال کمک کرده است، ما در Wizards معتقدیم که ورود آسان به قو،ن مدرن بازی به افراد بیشتری اجازه میدهد تا با دوستان شما عاشق تاس پرتاب شوند. Schuh، مدیر مدیریت محصول برای D&D در WotC. «با تماشای سازندگان محتوای مورد علاقهتان که همین کار را انجام میدهند، یادگیری نحوه بازی ، بسیار آسانتر است.»
یک تلاش سینمایی
تا سال 2019، ه،رو برای یک بار دیگر در یک فیلم D&D بازی های سرگرم کننده ای برگزار می کرد. برایان گلدنر، رئیس و مدیر عامل فقید ه،رو، با ذکر رکورد تعداد بازیکنان در سال 2018، از این ملک دفاع کرد.تعطیلات، شب بازی) برای هدایت امسال Dungeons & Dragons: Honor A، Thieves. این فیلم دزدی که قرار است در 31 مارس از پارامونت پیکچرز اکران شود، در کمپین Forgotten Realms اتفاق میافتد و کریس پاین، میشل رودریگز، رژ-ژان پیج، جاستیس اسمیت، سوفیا لیلیس، کلوئه کلمن، دیزی هد و هیو گرانت در آن بازی میکنند.
سال گذشته، با شتاب تقویت شده توسط انتشار چیزهای عجیب 4 ه،رو و مشتاقان باشگاه Hellfire از D&D که در یک خط داست، که به شدت از سال های وحشت دهه 80 وام گرفته شده بود، در برابر Vecna شرور قرار گرفتند، با ،ده فروشان و دیگران در نمایشگاه مجوز در ، وگاس ملاقات کرد تا برنامه چند ساله خود را برای ایجاد مستحکم D&D به ،وان یک شرکت ارائه دهد. فرنچایز اصلی برای کل خانواده برای لذت بردن از طریق سرگرمی، بازی و ،اب بازی.
بازی بین نسلی
برای تیم مهم بود که یک خط ،اببازی ایجاد کند که هم برای طرفداران جدید D&D – جایی که شاید اولین تجربه آنها با این برند دیدن فیلم باشد – و هم برای ماجراجویان باتجربهتری که سالها بازی میکنند و در حال حاضر فعال هستند جذاب باشد. Emily Bader، مدیر توسعه برند جه، و بازاریابی برای D&D، Hasbro می گوید. ما در نهایت ،یبی از محصولات الهامگرفته از فیلم و فرهنگ را ایجاد کردیم که جذابیت بین مخاطبان را دارد و کاملاً صادقانه، بسیار عالی به نظر میرسد.»
بادر اعتبار زیادی به تیم طراحی می دهد، تیمی که مانند مخاطبان مدرن D&D، متشکل از استادان کهنه کار Dungeon و برخی از افرادی است که به تازگی در مورد برند یاد می کنند. آنها با هم خطی را ایجاد کردهاند که چندین دسته را شامل میشود، از جمله اکشن فیگورها، بلسترها و نقشآفرینیها، کل،یونها و بازیها.
او توضیح میدهد: «بخش ،اببازیهای D&D ما دارای سه ستون اصلی محصول برای خط تولید سال 2023 ما است. «اولین آرشیو طلایی است، خط برتر ما از شخصیتها و هیولاها در مقیاس 6 اینچی. آن را به ،وان D&D معادل خطوط ما در Star Wars: The Black Series یا Marvel Legends در نظر بگیرید. سپس ما خط Cartoon Cl،ics خود را داریم که چهلمین سالگرد کارتون D&D 1983 را با زنده ، آن شخصیتها در شکل اکشن برای اولین بار جشن میگیرد. و آ،ین، اما مطمئناً نه کم اهمیت ترین، دایسلینگ های جدید ما هستند که d20 هایی هستند که به هیولا تبدیل می شوند.
برای تأثیرگذاری در بخش ،اببازی، تیم D&D Hasbro موظف شد یک خط متقابل را ایجاد کند که شامل نظرات چندین بخش، شرکا و فیلمسازان میشود.
بادر میگوید: «این یک سفر مش، بوده است… تیم توسعه محصول در هر مرحله از راه با شرکای ما در Wizards، eOne و Paramount همکاری نزدیک داشته است. ما از فیلمنامه الهام گرفتیم، جلسات ایدهپردازی مش، داشتیم و واقعاً متوجه شدیم که فیلم و اینکه چگونه میتو،م آن را به ،اببازی ترجمه کنیم. محصول ،اببازی فیلم ما واقعاً از چیزی که میسازد استفاده میکند Dungeons & Dragons: Honor A، Thieves خاص و تجلیل از شخصیت ها و هیولاهای داستان. یکی از محصولات سینمایی مورد علاقه من، اژدهای فیلم جدید ما با تمرکز بر کودک است – طول بال های او نزدیک به 20 اینچ است!
ماجراهای جدید در پیش است
در حالی که Hasbro روی موفقیت بزرگ شرط بندی می کند افتخار در میان دزدان، آینده D&D در حال حاضر به روش های جدید آشکار می شود. در ژانویه، Paramount+ هشت ،مت از یک سریال تلویزیونی D&D را به صورت زنده از eOne سفارش داد و شایعات مبنی بر اینکه سریال بدون فیلمنامه دنبال خواهد شد همچنان ادامه دارد. فراتر از آن، ممکن است بچه های بیشتری در سال های آینده در مک، نسبتاً غافلگیرکننده به این فرنچایز گره بخورند: مدرسه.
شوه توضیح میدهد: «یک چیزی که اخیراً در جامعه واقعاً هیجانانگیز بوده است این است که بازی D&D توسط بسیاری از مربیان به ،وان یک ابزار یادگیری قدرتمند تأیید شده است. سال گذشته، جادوگران با Young Minds Inspired (YMI) برای ایجاد برنامه درسی که معلمان می توانند در ک، درس استفاده کنند، شریک شدند. YMI گزارش داد که بیش از 9 میلیون معلم، دانشآموز و خانواده به کیتهای معلم دیجیتال با بیش از 56 میلیون بازدید کلی دسترسی داشتند. ویزاردز همچنین یک کیت جدید D&D بعد از مدرسه راهاندازی کرد که همه چیزهایی را که معلمان یا داوطلبان برای راهاندازی یک باشگاه D&D در مدرسه، مرکز اجتماعی یا کتابخانهشان نیاز دارند، ارائه میدهد. هر دوی این برنامه ها بر روی آوردن بازیکنان جدید به جامعه با استفاده از محتوای مجموعه جدید D&D S،er Set: Dragons of Stormwreck Isle تمرکز دارند.
اما این تازه شروع است زیرا Hasbro و شرکای آن برای جشن گرفتن پنجاهمین سالگرد بازی که همه چیز را آغاز کرد، آماده می شوند. به گفته Schuh، “تیم D&D چیزهای شگفت انگیز زیادی در آستین لباس جادوگر خود برای پنجاهمین سالگرد دارد.”
یکی از پروژههایی که قبلاً تأیید شده است که در افق در سال 2024 در حال چرخش است، یک مستند بلند بلند D&D از بازیگر و استاد سیاه چال جو مانگ،لو (Joe Manganiello) است.خون واقعی) که با کایل نیومن کارگرد، خواهد کرد (هواداران).
در حالی که Gygax، Arneson، Kaye، Blume، و Goldner همگی گذشته اند، مشارکت آنها در صنایع ،اب بازی و بازی همچنان الهام بخش راه های جدیدی برای بازی است زیرا قلمرو فانتزی Dungeons & Dragons همچنان در حال گسترش است و برای همیشه از مهم، های جدید ماجراجویان استقبال می کند. بخشی از داستان شود
نسخه ای از این مقاله در ابتدا در نسخه 2023 منتشر شد کتاب ،اب بازی بزرگ. برای خواندن متن کامل اینجا کلیک کنید! آیا می خواهید کتاب ،اب بازی را به صورت چاپی دریافت کنید؟ برای گزینه های اشتراک اینجا را کلیک کنید!
منبع: http://toybook.com/from-the-tabletop-to-the-toy-department-hasbros-dungeons-dragons-goes-mainstream/