مفهوم جفت ارز در بازار فارکس + دلایل محبوبیت آنها | حسینی فایننس

مفهوم جفت ارز در بازار فارکس + دلایل محبوبیت آنها | حسینی فایننس

باید این نکته را خاطر نشان کرد، که در بازار ارزها، ارزهای زیادی برای تبادل و معامله وجود دارند که ارزیابی این ارزها به صورت تکی کار hoseinifinance.com/blog مشکلی خواهد بود. اما با داشتن جدولی تحت عنوان همبستگی می توان این ارزیابی را آسان و چند ارز را به طور همزمان با هم ارزیابی و بررسی کرد و به کسب سود خوبی دست یافت. باید بدانیم جفت ارز اصلی ، به دو ارزی گفته می شود که یا ارز اصلی و پایه باشد یا ارز دوم دلار یا همان تتر باشد.

  • صرافی‌های ارز دیجیتال از جفت ارزها به هدف تامین نقدینگی بالاتر و تسهیل در معاملات رمز ارزهای دارایی نقدینگی کمتر استفاده می‌کنند.
  • حال فرض کنید قصد فروش BNBهای خود را داشته و اطلاع دارید که قیمت رمزارز اتریوم افزایش خواهد داشت.
  • در ظاهر فرقی نمی‌کند که از جفت ارز BNBUSDT استفاده کنید یا BNBBTC چرا که در انتها به مقدار رمزارز بایننس که قصد خرید آن را دارید دست پیدا خواهید کرد.
  • هدف از معامله در فارکس، تبدیل یک ارز به ارز دیگر با این پیش‌بینی که قیمتِ آن تغییر خواهد کرد، می‌باشد.

این بازار امکان خرید و فروش و حتی تبدیل انواع ارزها را فراهم کرده است به گونه‌ای که برای معاملات بین‌المللی و سرمایه‌گذاری از آن به کرات مورد استفاده قرار می‌گیرد. اینکه مفهوم جفت ارز دقیقا به چه چیزی اشاره دارد و چگونه کار میکند، سوال بسیاری از فعالان و بخصوص مبتدیان این بازار داغ است. در این مقاله قصد داریم با اطلاعاتی که درمورد جفت ارزها گفته می‌شود، به شناخت بهتری نسبت به این بازار دست پیدا کنیم. در برخی جفت‌ ارزها در بازار ارزهای دیجیتالی، یک طرف یک ارز فیات (مانند دلار، یورو، پوند یا…) است و یک طرف یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین، تتر و…. در چنین جفت‌هایی نمی‌توان نام جفت ارز دیجیتالی بر روی جفت مورد نظر قرار داد. بهتر است که سرمایه خود را در قالب ارزهای دیجیتال نگه‌داری کنید؛ با این کار اگر فرصت مناسبی به‌وجود بیاید،‌ به‌راحتی و با سرعت بالا می‌توانید وارد معامله شوید.

قیمت سر به سر (Break Even) در فارکس چیست؟ مبنای دریافت سود یا ضرر یک تریدر

بازار خرسی و بازار گاوی در واقع اصطلاحاتی هستند که به روند بازار اشاره دارند. تابع هش یک عملکرد رمزنگاری است که با استفاده از آن می توان انواع داده ها را به صورت امن و سریع بین سیستم های کامپیوتری جا به جا … درصورتی که در سایت اکانت ندارید از منو بالا “ورود به سایت” را انتخاب کنید. کسی حق فروختن این مطالب ، ساختن پکیج آموزشی و به طور کل استفاده تجاری از آنها را ندارد.

جفت ارزهای کراس

قیمت ارزها در جفت‌های مختلف همانطور که گفته شد، بر اساس سیستم عرضه و تقاضا یا پیشنهاد تغییر می‌کند. اما عوامل بسیار مهم دیگری نیز در تغییر این قیمت‌ها نقش دارند. تولید ناخالص داخلی GDP، نرخ بهره و رشد اقتصادی در کشورهای مبدأ ارزهای فیات از عوامل بسیار تعیین‌کننده در تعیین نرخ تبادل در جفت ارزها است.

شاخص برتر TradingView برای معامله در زمان خبر NFP

حال شاید از خود بپرسید که آیا ترتیب نوشته شدن دارایی‌ها در ترکیب یک جفت ارز دیجیتال اهمیت دارد؟ به طور قطع این ترکیب در مفهوم منتقل شده تأثیر خواهد داشت. به جفت ارزی که اول نوشته می‌شود (در اینجا بیت کوین) ارز پایه یا Base Currency و به ارزی که پس از آن نوشته می‌شود (در اینجا اتریوم) ارز دوم یا همان quote Currency گفته می‌شود. در هنگام استفاده از رمزارزهای مختلف، همواره رمزارز پایه مورد هدف بوده و معاملات به نوعی حول محور آن اتفاق می‌افتد. اگر به‌عنوان یک تریدر قصد معامله جفت ارزهای دیجیتال را دارید، ‌این مقاله مخصوص شماست! در این مطلب کاربردی پس از آشنایی با مفهوم و کاربرد جفت ارزها در بازار کریپتو، چند مورد از بهترین جفت‌ها را برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.