آشنایی با انواع اسباب بازی های کودکان مهد کودک-اسباب بازی رنگین

در هر دور بازی با رو شدن هر کارت، بازیکنی که اولین نفر لیوان‌هایش را روی هم قرار دهد و زنگ را به صدا در بیاورد برنده آن دور از بازی خواهد شد. علاوه بر حافظه تصویری، شناسایی الگوها، حافظه کوتاه مدت و تمرکز کودکان در این بازی پرورش داده می‌شود. ست کیک تولد، ست سوپرمارکت، میکروسکوپ، ست دندان‌پزشکی، ساخت اسلایم، هزار سازه، ارگ ، فیگور شخصیت‌های کارتونی و … ست سوپرمارکت؛ برای تقویت هوش اجتماعی و بهبود تعامل کودک با دیگران. SOCCER BALL کودکان توانایی هایی که یک توپ دارد را کشف می کنند و کودکی که برای بازی کردن توپ و فضای کافی در اختیار دارد به وسیله آن خلاق می شود و امور را کشف می کند پس با توپ فوتبال کودک نمره 4 این شانس را به کودکان تان هدیه دهید.

  • چندین عنصر یادگیری را ترکیب می‌کنند و به بچه‌ها اجازه کشف می‌دهند علاوه بر اینکه باعث می‌شوند بچه‌ها از تخیل خود نیز استفاده کنند.
  • اسباب بازی‌ های حسی با تحریک یکی از حواس کمک می کنند تا سایر حواس دیگر کمتر تحت تاثیر قرار بگیرند.
  • کودکان از کودکی رقابت سالم را یاد می گیرند و با مفهوم برد و باخت آشنا می شوند.

بلوک ها فرصت های یادگیری متعددی را برای کودکان ارائه می کنند و می توانند کودکان را مشغول نگه دارند. اگر کودک 8 ساله شما از دندان‌پزشکی ترس دارد، می‌توانید برای ازبین‌بردن این ترس و علاقه‌مند کردن او به شغل دندان‌پزشکی، این ست اسباب بازی را برایش بخرید. لگو کلاسیک 1000 تکه ماشین های راهسازی یک اسباب بازی فوق العاده جذاب و سرگرم کننده یک هدیه فوق العاده برای کودکان 6 سال به بالا است. با این لگو می توان سازه های خلاقانه خودتان را بسازید و یا از الگوی خودش پیروی کنید. همه ی کوچولو ها دوست دارن که مثل مامانشون به خودشون برسن،ناخوناشونو خوشگل کنن و آرایش کنن!

بازی‌ها و اسباب‌بازی‌های مناسب برای کودکان از دو تا سه سالگی

رشد شناختی کودک شامل مهارت تفکر و توانایی پردازش اطلاعات برای درک چگونگی کارکرد جهان است. اسباب‌بازی‌ها و بازی‌ها به طور طبیعی فرصت‌هایی را برای تمرین مهارت‌های مختلف تفکر، مانند تقلید، درک روابط بین علت و معلول، مهارت حل مسئله و فکر کردن فراهم می‌کنند. ظاهر اسباب بازی باید به گونه ای باشد که باعث ترس آنها نشود (مخصوصاً در کودکان زیر یک سال) همچنین رنگ و شکل آن نیز باید برای بچه ها جذاب بوده و جلب توجه کند. برای این گروه سنی از کودکان به دنبال اسباب بازی های مهارت ساز باشید؛ بچه های این سن از بازی با خاک رس، اسباب بازی های باتری دار، شابلون ها، آلات موسیقی ساده کودکان، کتاب ها و پازل های ۹ تا ۲۴ تکه ای بسیار لذت می برند. به دنبال اسباب ‌بازی‌ هایی باشید که حواس در حال رشد را درگیر کنند؛ مانند اسباب ‌بازی ‌هایی با رنگ‌های روشن، الگوهای ساده، بافت‌های مختلف، و صداهای جیرجیر یا تق تق. برای تولید اسباب بازی کودک 1 ساله باید استاندارد های بسیاری رعایت شود و کمی سختگیری و نظارت بروی این اسباب بازی ها بیشتر است چون برای گروه حساستری ساخته می شوند.

۲- انتخاب اسباب بازی برای کودکان ۱ تا ۲ سال

خوب است به یاد داشته باشید که بهترین اسباب بازی‌ها، محصولاتی هستند که کودکان بتوانند با روش‌های مختلفی با آنها بازی کنند. امروزه تولیدکنندگان اسباب بازی بر اساس سنین مختلف برای کودکان اسباب بازی‌های مناسبی را طراحی و تولید می‌کنند. در این میان کودکان 8 ساله هم برای بازی‌کردن نیاز به اسباب بازی‌هایی دارند که متناسب با سن آنها تولید شده باشد؛ بنابراین شما والدین گرامی باید به این نکته توجه کنید و مناسب‌ترین اسباب بازی 8 سال را برای او خریداری نمایید. بازی میله و مهره کودک جزء مدرن ترین اسباب بازی کودکان یک ساله به شمار می رود.

کودکان با حرکت دادن و هدایت کردن مهره ها با نحوه عملکرد بسیاری از وسایل اطراف خود آشنا خواهند شد. کودکان در یک سالگی تحرک بیشتری نسبت به چند ماهگی دارند و اگر توانایی راه رفتن هم نداشته باشند بر روی قسمت تحتانی بدن خود حرکت می کنند همچنین کودک یک ساله ممکن است به تنهایی بایستد و یا بنشیند. کودک یک ساله برای گرفتن اشیا از مجله خبری اسباب بازی هر دو دست خود استفاده می کند و نمی توان در این دوره با اطمینان مشخص کرد که کودک چپ دست است یا راست دست. برای خرید اسباب بازی می توانید بر حسب توانایی های کودک یک ساله خود بازی های مخصوص کودک یک ساله را تهیه نمایید و همچنین با خرید بازی فکری برای کودک یک ساله می توانید مهارت های او را در زمینه های مختلف تقویت نمایید.

آقای رئیسی! خدا رحم کرد سال ۹۶ رئیس‌جمهور نشدید

در صورت تردید، اسباب‌بازی‌هایی را انتخاب کنید که در موارد مختلف و به طرق مختلف، بدون ایجاد خستگی برای کودک قابل استفاده است. بلوک‌ها و لگوها باعث ایجاد تخیل می‌شوند، این اسباب‌بازی‌های همه‎کاره، تفکر انتقادی و مهارت‌های بنیادی را پروش می‌دهند. یک فروشگاه اسباب‌بازی آموزشی، اسباب‌بازی‌ها و بازی‌هایی را به فروش می‌رساند که هدف آنها تحریک و به چالش کشیدن خلاقیت و هوش کودک است. افراد در هر سطح سنی می‌توانند از اسباب‌بازی‌های آموزشی بهره‌مند شوند. فروشگاه‌ها به طور معمول بخش‌های مختلفی برای نوزادان، کودکان نوپا، کودکان و بزرگسالان دارند.

مجموعه این فلش کارت حروف الفبا، اعداد، اشکال، آواز و کلمات ساده را به کودک می‌ آموزد. این فلش کارت برای سنین ۴ الی ۸ ساله بسیار مناسب بوده و می تواند موجب تقویت مسائلی شود که کودک در مدرسه یاد می گیرد. تصاویر رنگارنگ روی هر کارت نیز استفاده از آن را برای کودک جذاب می کند.