هر انچه لازم است در مورد کاشت نهال بدانید فروشگاه اینترنتی ایران کشاورزی با ارسال رایگان به سراسر کشور | nahalfa

هر انچه لازم است در مورد کاشت نهال بدانید فروشگاه اینترنتی ایران کشاورزی با ارسال رایگان به سراسر کشور | nahalfa

اگر به سرزمین و محل خود با دقت بنگرید و درباره هدف خود خوب بیاندیشید، می توانید درباره جایی که می خواهید درخت خود را https://nahalfa.com بکارید تصمیم بگیرید. این نقطه را با یک دایره روشن و گسترده علامت گذاری کنید. رویشگاه بیشه روستای سید آباد منطقه ای کوه پایه ای از توابع شهرستان خوشاب استان خراسان رضوی… البته اگر خاکی که از گودال برداشته باشید خود خاک غنی باشد نیازی به استفاده از کمپوست یا کود نیست.

  • از طرفی با حذف مقداری از ریشه‌های نهال باید تعادل بین اندام‌ هوایی و ریشه نهال را تنظیم کرد.
  • بعضی از درختان نیازمند آب و هوای گرم هستند و بعضی برعکس آن هستند.
  • به تصویر بالا دقت کنید که نهال به صورت تپه ای کاشته شده و اطراف نهال با خاک اطراف یک تشتک ایجاد شده است.
  • بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که زمان کاشت نهال بر اساس نوع بادام، می تواند متفاوت باشد.
  • این کودها سبب افزایش شوری محیط ریشه شده و ممکن است نهال را بسوزاند البته در مواردی که خاک شما دچار کمبود است با نظر گیاهپزشک استفاده از کود شیمیایی ضروری است و بایستی انجام شود.

پر کردن گودال را به پایان رسانده و درخت را کاملاً آبیاری کنید. مالچ باید در اطراف درختان تازه کاشته شده قرار داده شود تا به حفظ رطوبت خاک و کاهش رقابت رطوبت کمک کند. باید مراقب بود که از مالچ بیش از حد استفاده نشود (۸-۵ سانتی‌متر، عمق مناسب جهت مالچ است) مالچ را به اندازه ۱۵ سانتی‌متر دورتر از تنه درخت بریزید تا از مشکلات بیماری و آسیب جوندگان جلوگیری شود.

شناخت مهم ترین انواع آفت کلزا

توجه داشته باشید که بهتر است قبل از کشت کود و مواد معدنی مناسب به زمین رسیده باشد. پس از ان همانند سایر درختان اقدام به کاشت درخت پسته می کنید. برای کاشت درخت ابتدا باید تصمیم بگیرید چه درختی را انتخاب می کنید. مهم ترین موارد در انتخاب درخت، سلیقه ی شخصی شما، نوع آب و هوای منطقه، نوع خاک منطقه و همچنین متراژ باغچه ی شما می باشد.

گیاهان آپارتمانی با آبیاری کم

سعی کنید ریشه ها را تا حد امکان از هم باز کرده تا ریشه ها در هم نپیچند. مابقی گودال را با خاک رویی حاصل از حفر گودال پر کنید و با فشار دست خاک را به نحوی فشرده کنید که به ریشه های گیاه بچسبد. در پاییز قبل از کاشت درختان چاله کنده و خاک سطح زمین را در یک طرف چاله و در طرف دیگر خاک زیر زمین را با باسه و کود آمیخته شده می ریزیم. هنگام کاشت اول تمامی خاک سطح را در ته چاله می ریزیم ( به دلیل ضد عفونی بودن و غنی بودن از مواد آلی) و سپس یک تا دو بیل کود دامی پوسیده یا ورمی کمپوست جهت تقویت ریشه داخل چاله و روی خاک سطحی که ریختیم می ریزیم.

ریشه های درخت انگور به دلیل گستردگی زیادی دارد بهتر است در خاک نرم و سبکی کاشته شود و کمی از جوانه های آن نیز بیرون از خاک بماند و بهتر است، الگوی کشت مناسب در آن رعایت شود. حال سوال این است، شما چطور می توانید مواد معدنی و مورد نیاز درختان خود را درون خاک بیابید. این عمل تنها با آزمایش خاک امکام پذیر است و شما می بایست هنگام خرید نهال برای کشت در زمین خود، مواد معدنی موجود در زمین خود را با نیاز های درختان کشاورزی تطبیق دهید و سپس اقدام به کاشت درخت کنید. بعد از پر شدن چاله برای برطرف کردن نشست خاک، آن را به صورت عمیق آبیاری کنید. پس از مدتی نشست احتمالی چاله را با خاک سطحی حاصلخیز پرکنید.