لیست قیمت هارد دیسک اینترنال خرید هارد داخلی کامپیوتر HDD

در قسمت اطلاعاتی که بر روی هارد دیسک درج شده، عبارتی مانند 16 مگابایت کش به چشم می‌خورد؛ منظور از این 16 مگابایت، حافظه کش نیست بلکه همان بافر است. در یک جمله می‌توان گفت حافظه بافر برای تطبیق سرعت هارد با سایر دستگاه‌های سخت‌افزاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. هارد دیسک اکسترنال مانند هارد اینترنال نیاز به مراقبت داشته و باید مواظب بود تا به آن ضربه‌ای وارد نشود؛ با این حال عموما هاردهای اکسترنال به دلیل استفاده از ضربه‌گیرهایی مقاوم‌تر از اینترنال‌ها هستند. هارد اینترنالی که درون کامپیوتر شما قرار دارد به احتمال زیاد اطلاعات مهم و زیادی را در خود ذخیره کرده است. گاهی اوقات لازم است تا در مکانی دیگر به اطلاعات ذخیره شده درون این هارد دیسک دسترسی داشته باشید. قبل از اینکه مقاله رو شروع کنیم بهتره به صورت کلی خراب های هارد دیسک را ببینیم مواردی که کاربران رایانه کمک بیشتر شکایت کرده اند.

  • از آنجایی که داده‌ها به صورت مغناطیسی ذخیره می شوند، هارد دیسک ها دستگاه های غیرفرار هستند، به این معنی که حتی زمانی که کامپیوتر خاموش است، داده‌ها را حفظ می‌کنند.
  • اطلاعاتی همچون سیستم‌عامل و نرم‌افزارها روی هارد اینترنال نصب و ذخیره می‌شوند.
  • در اوایل سال ۲۰۰۷ کارخانجات تولید هارد، اقدام به فروش ساتا و SASهای ۲٫۵ اینچی برای استفاده در کامپیوترهای شخصی و اداری نمودند.
  • ظرفیت دیسک‌های سخت به مراتب از فلاپی دیسکها بیشتر بوده و هر روز به ظرفیت آن‌ها افزوده می‌شود؛ به عنوان مثال امروزه ظرفیت متوسط دیسک‌های سخت در حدود 6 ترابایت است.
  • امروزه مهم‌ترین انتخابی که برای گزینه‌های ذخیره‌سازی باید انجام دهیم بین درایو هارد معمولی یا درایو حالت جامد (SSD) است؛ اما موارد دیگری وجود دارند که باید آن‌ها را نیز در نظر گرفت.

اکثر هارد درایوها که در کامپیوترهای شخصی از آن‌ها استفاده می‌شود حدود ۳٫۵ اینچ عرض دارند و این در حالیست که رایانه‌های قابل حمل حدود ۲٫۵ اینچ عرض دارند. در اوایل سال ۲۰۰۷ کارخانجات تولید هارد، اقدام به فروش ساتا و SASهای ۲٫۵ اینچی برای استفاده در کامپیوترهای شخصی و اداری نمودند. برای این کار به یک پیچ‌گوشتی با سر فیلیپس استاندارد و یک کابل ساتا نیاز دارید. اگر می‌خواهید یک درایو را به طور کامل تعویض کنید، می‌توانید از کابل ساتایی که روی سیستم وجود دارد استفاده کنید. منبع تغذیه رایانه احتمالاً اتصال ساتای آزادی دارد، چون اکثراً چندین اتصال ساتا پیش‌بینی می‌شود؛ اما اگر چنین نیست به یک کابل مبدل نیاز دارید. اگر در محیطی کار می‌کنید که در معرض الکتریسیته ساکن است، می‌بایست از یک دستبند ضد الکتریسیته ساکن نیز استفاده کنید.

قسمت دیسک (Platter)

امروزه مهم‌ترین انتخابی که برای گزینه‌های ذخیره‌سازی باید انجام دهیم بین درایو هارد معمولی یا درایو حالت جامد (SSD) است؛ اما موارد دیگری وجود دارند که باید آن‌ها را نیز در نظر گرفت. دیسک ها صفحات دایره ای شکل می باشند که معمولاً از چند دیسک برای حافظه بیشتر در آنها استفاده شده است. دیسک یا همان Platter توانایی ذخیره سازی داده ها را بر روی هر دو طرف دیسک دارند.

هارد اینترنال وسترن دیجیتال ظرفیت 10 ترابایت مدل Red Plus

البته جای ذکر است که استفاده از لفظ PATA یا ATA برای این رابط صحیح ترین مورد است. حداکثر سرعت انتقال (نه لزوماً سرعت خواندن/نوشتن خود هارد) رابط پاتا یا آی دی ای یا آتا با توجه به نسل های مختلف آن از ۸.۳ مگابایت در هر ثانیه (8.3MB/s) تا ۱۰۰ مگابایت در ثانیه (۱۰۰MB/s) است. اگر مادربورد شما رابط SATA نداشته باشد و بجای آن رابط IDE/ATA/PATA داشته باشد، به ناچار باید هاردی دارای این رابط را خریداری کنید. البته این رابط دیگر منسوخ شده است و تمامی مادربوردهای جدید از این رابط پشتیبانی نمی کنند . این هارد دیسک ها اغلب در کامپیوترهای شخصی دسکتاپ (Desktop PC) استفاده می شوند.

هارددیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل Blue WD40EZRZ ظرفیت 4 ترابایت

شرکت آونگ به عنوان بزرگترین عرضه کننده محصولات ذخیره سازی اطلاعات در ایران شناخته شده و با شعار “آونگ، گارانتی بی‌رقیب” در جهت ارائه بهترین خدمات گارانتی به مشتریان تلاش می کند. نکته مهم دیگر این است که خرید باکس هارد، داک یا برد تبدیل نامناسب و بی کیفیت به احتمال زیاد تاثیر محسوسی بر روی عملکرد هارد اینترنال شما خواهد گذاشت. بنابراین، مهمترین اولویت شما باید خرید یک محصول مناسب از برندی معتبر و امتحان شده باشد تا از حداکثر کارایی هارد خود بهره ببرید. بدین ترتیب، علاوه بر اتصال کابل USB به لپ‌تاپ یا کامپیوتر، باید برق مورد نیاز را با استفاده از آداپتور در دسترس باکس هارد قرار دهید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار