روانشناسی رشد کودکان تاثیر رشد بچه در انتخاب اسباب بازی

اسباب بازی آموزشی طبلک،وسیله ای برای آموزش ریتم به کودکان است.این وسیله از بدنه ای پلیمری ساخته شده که در عین سبکی و مقاوم بودن دارای صدایی دلنشین و خوش آهنگ است. پوست این طبل با پوششی از مواد نانو عایق کاری شده که مقاومت آن را در برابر رطوبت بالا می برد. اسباب بازی های آموزشی برای کمک به کودکان در توسعه مهارت‌ ها و استعداد های زبانی، گسترش دایره لغات، تقویت حافظه یا آشنایی با زبان دیگری طراحی شده‌ اند. اگر بازی با اسلحه اسباب بازی باعث نگرانی شما شده است، بهتر است به نحوه بازی کودکتان با آن نگاه کنید.

  • سایت ایمن ترافیک با در نظر گرفتن نیاز کودک یک ساله شما اسباب بازی بچه یک ساله را علاوه بر متناسب بودن با سن کودکتان، برحسب جنسیت کودک و بازی کردن فرزندتان بهترین ها را برای شما فراهم می آورد.
  • بچه‌ها معمولاً عاشق این هستند که با اسباب‌بازی‌های خود بدوند و هر چیزی که تیز باشد می‌تواند باعث آسیب عمیق می شود.
  • رشد کودکان از زمانی که به دنیا می آیند تا گذراندن دوره کودکی خود بسیار سریع است و همچنین تغییرات در نیاز های کودکان ارتباط مستقیم با رشد آن ها دارد .
  • كودكان اغلب براي اولين بار از راه بازي ياد مي گيرند كه چگونه از طريق بازي يكديگر را قبول داشته باشند.
  • همانطور که گفتیم کودکان در هر دوره سنی نیازها و علایق خاص خود را دارند و با توجه به رشد آن ها و تغییر در نیازهایشان ، اسباب بازی هایشان نیز باید متناسب با رشد آنان انتخاب شوند .
  • پیانو اسباب بازی دارای ویژگی های ضبط و پخش،یک میکروفن اسباب بازی قابل جدا شدن برای آواز خواندن و مناسب برای کودکان بالای 3 سال می باشد.

سایت ایمن ترافیک انواع اسباب بازی مناسب کودک یک ساله را در مدل های مختلف و به جهت تقویت هوش کودکان فراهم آورده است. یکی از جمله وسایل بازی کردن بچه ها می توان بازی پازل کودکان را نام برد که تاثیر بسیاری در بالا بردن هوش بچه ها دارد. ایرانی جذاب و متنوع می‌تواند در بالا بردن خلاقیت کودک و تجربه زندگی مؤثر باشد. به طور کلی خرید وسایل بازی ایرانی می‌توانند در تقویت قدرت تمرکز، فکری، توجه، خلاقیت و مهارت‌های حرکتی کودکان کمک‌کننده باشند. با انتخاب اسباب بازی مناسب، کودک با آن‌ها دوست می‌شود و بخش مهمی از زمان خود را صرف آن‌ها می‌کند.

بچه‌ها معمولاً عاشق این هستند که با اسباب‌بازی‌های خود بدوند و هر چیزی که تیز باشد می‌تواند باعث آسیب عمیق می شود. عروسکها، تجهیزات پزشکی، لوازم آشپزخانه، سشوار، اتو، چرخ خیاطی، خانه های عروسکی، بازی های فکری و ساختنی، اسباب بازی های موزیکال و پازل ها، جزو اسباب بازی هایی هستند که برای دختر بچه بسیار جذاب می باشند. دوچرخه یک راه عالی دیگر برای بیرون بردن بچه ها و بازی کردن است، بسته به سن کودک، دوچرخه باید ۲۴ تا ۲۶ اینچ (۶۱ تا ۶۶ سانتی متر) باشند. اسباب‌بازی‌هایی را انتخاب کنید که انجام فعالیت را در کودکان پنج سال به بالا افزایش می ‌دهند. اسکیت های غلتکی، دوربین های عکاسی بچه گانه، سورتمه ها، بادبادک ها، وسایل نقاشی و طراحی، ابزار خیاطی کودکانه و مجموعه ابزارهای ساده برای آنها بسیار مناسب می باشد.

ست آشپزخانه کودک

پیانو اسباب بازی دارای ویژگی های ضبط و پخش،یک میکروفن اسباب بازی قابل جدا شدن برای آواز خواندن و مناسب برای کودکان بالای 3 سال می باشد. اسباب بازی نوزاد، اگر به دنبال اسباب بازی‌های مخصوص نوزادان و کودکان زیر یکسال می‌گردید محل خوبی را انتخاب کرده‌اید. در دنیای امروز که همه خریدها به صورت آنلاین است، اسباب بازی را نیز می توان به صورت آنلاین خرید! نکته قابل توجه در خرید اینترنتی اسباب بازی، انتخاب فروشگاه اینترنتی خوب با محصولات باکیفیت و قیمت مناسب است که فروشگاه اینترنتی سورآل جزو بهترین ها در این زمینه می باشد.

نکات مهم در انتخاب اسباب بازی

به یاد داشته باشید که بازی کردن، لذت بخش ترین لحظات در دوران کودکی است. اسباب‌بازی‌های خوب به بچه‌ها کمک می‌کنند تا مهارت‌های جدید بیاموزند و روابط خود را با دیگران بهبود داده و دنیایشان را بهتر کنند. سعی کنید بچه ها با تکنولوژی آشنا شوند؛ از آنجایی که فناوری نقش بسزایی در آینده ایفا می کند و کودکان زودتر در معرض رسانه های دیجیتال قرار می گیرند، پس به دنبال بازی‌های ویدیویی آموزشی، تبلت ‌های خوب یا پخش‌کننده‌های mp3 باشید. همانطور که می دانید بازی یکی از فعالیت هایی است که کودک با میل خود به انجام آن می پردازد که می توان گفت یکی از مهم ترین فعالیت هایی است که کودک انجام می دهد و نقش بسیار زیادی بر رشدمهارت های کودکاندارد . همچنین کودکان روابط اجتماعی و مهارت های لازم برای برقراری ارتباط با دیگران را در بازی یاد می گیرند . اسباب بازی بلز تولو 8 نت داره که بر روی صفحه های فلزی رنگارنگ و همچین کلید های پلاستیکی (مانند پیانو) تعبیه شده.

بسیاری از اسباب بازی‌های فکری، به صورت همزمان اهداف آموزشی متعددی را دنبال می‌کنند. استفاده از این محصولات چندمنظوره، جذابیت بیشتری برای کودکان داشته و مدت طولانی آن‌ها را متمرکز می‌کنند. یا کودکانی که تحرکات بدنی کمی دارند وسایل بازی ورزشی یا سرگرمی هایی که شبیه سازی زندگی عادی است بسیار به آنها کمک خواهد کرد. ارتباط سنی کودک و بازی با اسباب بازی یا هم بازی کودکان ۶ تا ۸ ماهه بیشتر با محیط بازی شان سرو کار دارند تا اسباب بازی یا همبازی خود. هنگامی که تماس با کودک دیگر به وجود می آید، اگر این تماس دوستانه باشد، چیزی بیش از لبخند زدن، یا احتمالاً گرفتن کودک دیگر دیده نمی شود.

بلز اسباب بازی چند کاره به شکل یک راکر اسب بامزه است که جای جای آن یک سرگرمی و بازی برای بچه ها دارد. از دکمه های موزیکال گرفته تا پازل جایگذاری، بازی مهره و میله تا بازی گردونه چرخشی همه و همه میتونن ساعت ها بچه ها رو سرگرم بازی کنن. اسباب بازی شیپور رنگ سبز tolo به همراه دسته آبی خیلی راحت تو دست های کوچولوی بچه های بالای 12 ماه جا میشه و با فشار دادن دکمه هاش سه نوع صدا رو میشه شنید.

نکاتی در مورد انتخاب اسباب بازی برای کودکان نوپا :

اسباب بازی شیپور رنگ قرمز tolo به همراه دسته آبی خیلی راحت تو دست های کوچولوی بچه های بالای 12 ماه جا میشه و با فشار دادن دکمه هاش سه نوع صدا رو میشه شنید. کودکان می‌توانند با دمیدن در این سوتک چوبی اسباب بازی که به شکل پرنده طراحی شده است، صدای سوت ایجاد کرده و هیجان و ذوق بیشتری به بازی‌های خود بیفزایند. اسباب بازی مکعب هوش یک انتخاب بی نظیر برای بچه های بالای 18 ماهه. هر سمت از این مکعب دارای بازی هایی هست که موجب تقویت هوش، مهارت های ذهنی و فیزیکی بچه ها میشه. کودکان نوپا عاشق بازی با جعبه ها، بلوک های ساختمانی، گیره ها، سطل ها و ظروف و… هستند. کودکان نوپا همچنین از آلات موسیقی ساده ای لذت می برند که می توانند آن ها را تکان دهند و بکوبند، مانند طبلی که از یک دیگ وارونه و یک قاشق چوبی ساخته شده است.

انواع جورچین، لگو، بازی با خمیرهای رنگی، نقاشی با آب رنگ یا شن‌های رنگی که در بازار موجودند، از این دسته هستند. از یک سالگی به بعد تغییر در بازی های کودکان کاملا حس می شود زیرا در این سن آن ها با اسباب بازی ها به طور هدفمند و خلاقانه استفاده می کنند و این موضوع ناشی از فعالیت و پیچیدگی ذهن آن ها است . از اسباب بازی های کودکان در این سن می توان به قاشق ، بیلچه ، عروسک خیمه شب بازی و … از وسایل بازی کودکان در این دوره می توان به توپ های پارچه ای ، اسباب بازی های ویژه دندان در آوردن و … یک سفره موزیکال از جنس پارچه با کیفیت است که برای آموزش به کودک بالای 3 سال هدیه مناسب است.

هنگام خرید این گونه وسیله ها به وزن کودک خود دقت کنید و از بازی های هیجانی و پر سرعت به شدت خودداری کنید. این نوع از اسباب بازی‌ها به این دلیل که از تعداد زیادی قطعات رنگی کوچک درست شده‌اند، بچه های شما را مجذوب کرده و برای ساعت‌های طولانی آن‌ها را سرگرم خواهد کرد. معمولا به همراه این دسته از اسباب بازی‌ها، دفترچه‌های راهنمایی برای ساختن از روی آن‌ها وجود دارد، به علاوه اینکه کودکان می‌توانند با استفاده از قوه تخیل و تجسم فضایی خود، قطعات را سرهم کرده و اشکال خلاقانه درست کنند. این نوع از اسباب بازی‌های ایرانی، راهی فوق العاده برای تشویق کودکان به ساختن و اولین تجربه آن‌ها از مهندسی است که باعث بهبود مهارت‌های حرکتی ظریف، مهارت حل مساله، افزایش تمرکز، دقت و خلاقیت می‌شود. «اسباب بازی آموزشی پیج و خم علی کوچولو» از انواع جدیدترین مدل پازل محسوب می‌شود که چندین مهارت را به صورت همزمان در کودکان بالای یک سال پرورش می‌دهد.