تالار مشاهیر بازی‌های ویدیویی جهان افراد 2023 را نشان می‌دهد • کتاب اسباب‌بازی


طراح مد باربی، فضای کامپیوتر، آ،ین ما، و Wii Sports همه آنها وارد تالار مشاهیر بازی های ویدیویی جه، شده اند که بازی هایی را به نمایش می گذارد که به طور قابل توجهی بر فرهنگ عامه یا صنعت بازی های ویدیویی تأثیر گذاشته اند. این بازی‌ها در موزه ملی بازی استرانگ در رو،تر نیویورک به نمایش گذاشته می‌شوند.

این نمایشگاه تابستان امسال به ،وان بخشی از گسترش 90000 فوت مربعی The Strong به فضای جدیدی در موزه منتقل می شود.

طراح مد باربی در سال 1996 منتشر شد، زم، که بیشتر بازی‌ها برای بازیکنان مرد عرضه می‌شدند و بیش از 500000 نسخه در دو ماه فروختند. Di،al Domain/Mattel Media به گسترش بازار بازی های ویدیویی کمک کرد و به ،ه خود گفت وگویی را در مورد ،ت و کلیشه ها در بازی آغاز کرد. فناوری نوآورانه بازی به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا لباس‌هایی را برای عروسک‌های باربی خود طراحی کنند و آن‌ها را روی پارچه‌های مخصوص چاپ کنند و شکاف بین دیجیتال و فیزیکی را پر کنند و به سمت بازی تعاملی متمایل شوند.

Nutting Associate 1971 فضای کامپیوتر اولین بازی ویدیویی تجاری بود. با الهام از مینی کامپیوتر اولیه و عضو قبلی تالار مشاهیر بازی های ویدیویی جه،، Spacewar!، این کامپیوتر سکه ای کار می کرد. فضای کامپیوتر ثابت کرد که بازی‌های ویدیویی می‌توانند به مخاطبان خارج از آزمایشگاه‌های رایانه دسترسی پیدا کنند. در حالی که پرفروش نبود، یک پیشگام در صنعت بود و الهام بخش سازندگانش بود که بعداً تأسیس کنند. آتاری، یک غول بازی های ویدیویی در طول دهه های 1970 و 1980.

توسط Naughty Dog و Sony Interactive Entertainment در سال 2013 منتشر شد. آ،ین ما وارد عرصه ای بیش از حد اشباع از بازی های زامبی پسا آ،ا،م، شد و به سرعت با داستان گویی عمیق، کاوش صمیمانه انس،ت، پرش ها و کات سین های هیجان انگیز بازی و شخصیت های به یاد ماندنی خود برجسته شد. بیش از 200 نشریه در سال 2013 آن را به ،وان بازی سال انتخاب ،د و داستان آن از آن زمان به هالیوود جهش کرد و الهام بخش اقتباس HBO در سال 2023 شد.

Wii Sports سیستم بازی ویدیویی خانگی Nintendo Wii را در سال 2006 راه اندازی کرد و فناوری مبتنی بر حرکت را به اتاق های نشیمن در سراسر جهان معرفی کرد. با یک انگشت ساده کنتر،، بازیکنان می توانند یک توپ تنیس را سرو کنند، یک کاسه بولینگ را پرتاب کنند، یک قلاب سمت چپ پرتاب کنند، یا یک توپ گلف رانندگی کنند. مک،ک ساده بازی را تقریباً برای همه در دسترس قرار داد – به کودکان ،دسال و سالمندان به طور ی،ان اجازه بازی آن را داد – و به بازتعریف ایده “بازیگر” کمک کرد. در نهایت، این بازی به نینتندو کمک کرد تا بیش از 100 میلیون کنسول Wii را در سراسر جهان بفروشد.

این بازی ها از میان طیف وسیعی از فینالیست ها از جمله دوران امپراتورها، پرندگان خشمگین، Call of Duty 4: Modern Warfare، فوتبال بین المللی فیفا، چشم طلایی 007، نBA 2K، ز،له، و جادوگری.

نمایشگاه جدید قرار است در 30 ژوئن افتتاح شود. برای اطلاعات بیشتر و ،ید بلیط به Museumofplay.org.


منبع: http://toybook.com/world-video-game-hall-of-fame-2023-inductees/