اکستنشن مژه چیست و چه تفاوتی با کاشت دارد؟

برخلاف اکستنشن مژه که نیاز به ترمیم دارد، نتایج کاشت مژه طبیعی به صورت دائم برای شما باقی می‌ماند. با این حال هزینه‌ی و دردسر بسیار بالاتری دارد و پس از انجام عمل کاشت، نیاز است که مراقبت‌های لازم را از آن‌‌ها به عمل بیاورید زیرا رشد این مو‌ها در ابتدا بسیار زیاد است و نیاز به رسیدگی و کوتاهی دارد. مژه ابریشمی به روز‌ترین روش اکستنشن مژه است که ظاهری بسیار طبیعی و زیبا ایجاد می‌کند.

برای اشخاصی که به دلیل مصرف دارو دچار ریزش شدند مانند بیماران سرطانی، کاشت مژه بلا مانع است. برای مثال شستن صورت کار طاقت‌فرسایی خواهد بود زیرا با وجود اینکه پس از ۴۸ ساعت، آب آسیبی به اکستنشن وارد نمی‌کند اما همچنان باید از دست زدن و وارد کردن فشار به اکستنشن خودداری کنید. هر چسب مخصوص مژه یک محلول ریمور دارد اگر فردی تصمیم بگیرد بعد از کاشت مژه آن ها را بردارد بهتر است با کارشناسی که این مژه ها را کاشته است مشورت نماید. در زمانی که کاشت مژه داریم بهتر است وارد سونای بخار نشویم، وقتی حمام می‌کنیم باید مراقب باشیم فشار آب به صورت مستقیم به چشم‌های‌مان نخورد. در اکستنشن کلاسیک بین هر تار دو تار مژه‌ی طبیعی یکه تار مژه مصنوعی  به ضخامت 0.4 قرار می‌گیرد که حجم مژه را به صورت طبیعی بالاتر می‌برد.

همان‌طور که در قسمت بالا گفته شد، در ۴۸ ساعت اول باید از تمیزکردن ناحیه‌ی اطراف مژه‌ها خودداری کنید. تمیزکردن صحیح اکستنشن باعث افزایش طول عمر آن و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی چشم می‌شود. استفاده از آرایش چشم در ۴۸ ساعت اول پس از انجام اکستنشن توصیه نمی‌شود.

سایر معایب اکستنشن مژه (به خصوص زمانی که کیفیت خوبی نداشته باشند) شامل موارد زیر است. حدالامکان از فر مژه بعد از فرایند کاشت استفاده نکنید چرا که موجب شکستن تار مژه های شما خواهد شد. قبل از کاشت چشم های خود را کاملا پاک کرده و هیچگونه آرایشی نداشته باشید . این مژه ها اگرچه عالی به نظر میرسند اما اینکه مژه طبیعی شما توانایی تحمل وزن آنها راداشته باشد هم مساله ی خیلی مهمی است که باید به آن توجه شود . این عمل حتی می تواند برای افرادی که دارای مژه هستند اما به مژه های بیشتری علاقه دارند مناسب باشد.

اکنون که دانستید، هر کدام از تکنیک های کاشت و اکستنشن مژه چیست، وقت آن است تا با تفاوت کاشت مژه و اکستنشن هم آشنا شوید. حال به خوبی می توانید، درک کنید که فرق کاشت مژه و اکستنشن در نکات بسیار ریزی است که به جرات می توان گفت، بسیاری از افراد نمی توانند این نکات را درک کنند. با ادامه این بخش از مطلب با ما همراه باشید تا با تفاوت کاشت مژه و اکستنشن آشنا شوید. هرچند روتین زندگی افراد و میزان مواظبت آن‌ها از مژه‌ها، می‌تواند ماندگاری آن‌ها را کاهش یا افزایش دهد. تعریق زیاد و یا شست‌وشوی بیش ازحد، استفاده از لوازم آرایشی بر پایه روغن، شانه نکردن روزانه مژه‌ها و سایر موارد مشابه دیگر، میزان ماندگار مژه‌ها را به‌شکل چشم‌گیری کاهش می‌دهد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار